تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/07/05 - 11:13
کد خبر: 180317

در نشست خبری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران؛

مسئولان دولتی مواضع مناسبی به حادثه منا نگرفتند/ عدم صدور مجوز تجمع دانشجویان علیه آل سعود قابل پیشبینی بود

مسئولان دولتی مواضع مناسبی به حادثه منا نگرفتند/ عدم صدور مجوز تجمع دانشجویان علیه آل سعود قابل پیشبینی بود

ایرانمنش با بیان اینکه از دولت سعودی حداقل درخواستمان پیگیری مفقودین ایرانی است ادامه داد: مسئولان دولتی و رئیس جمهور به نظر می‌رسد مواضع خوبی را نسبت به حادثه منا نگرفتند، کشورهایی که تنها دو کشته داشتند مسئولانشان مواضع جدی تری پیرامون آن داشتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: کنفرانس خبری  مسئولان بسیج دانشگاه های تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسئول بسیج دانشگاه صنعتی شریف، مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با حضور در این نشست خبری آخرین مواضع بسیج دانشجویی درباره اتفاقات اخیر را مطرح کردند.

**  ایرانمنش: متاسفانه برخی در داخل همچنان به آل سعود امیدوارند

احسان ایرانمنش، مسئول بسیج دانشگاه صنعتی شریف ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان و ملت شریف ایران و آرزوی صبر و بردباری از خداوند برای آنان گفت: حادثه منا از جمله حوادث گسترده‌ای بود که می‌توان گفت که در سطح جهان نادر است.

وی با اشاره به عملکرد آل سعود در چند سال گذشته تصریح کرد: بعد از حادثه سقوط جرثقیل فکر می‌کردیم حکومت آل سعود تدبیری خواهد اندیشید و با تمام قوا مانع وقوع حوادث بعدی خواهد شد ولی در حادثه‌ای غیرقابل باور به فاصله چند روز شاهد تکرار آن بودیم.

وی افزود: سلب مسئولیت آل سعود در حادثه منا بی‌شرمانه است چرا که اگر این اتفاق در هر کشور دیگری صورت می‌گرفت طبق روند بین المللی مسئولیت آن را به عهده می‌گرفت ولی عربستان نه تنها این کار را نکرد بلکه سعی در توجیه سلب مسئولیت خود در این حادثه داشت.

ایرانمنش با بیان اینکه از دولت سعودی حداقل درخواستمان پیگیری مفقودین ایرانی است ادامه داد: مسئولان دولتی و رئیس جمهور به نظر می‌رسد مواضع خوبی را نسبت به حادثه منا نگرفتند، کشورهایی که تنها دو کشته داشتند مسئولانشان مواضع جدی تری پیرامون آن داشتند.

مسئول بسیج دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به شایعات مطرح شده پیرامون مسئله حج اظهار داشت: توقع داشتیم پیگیری جدی توسط مسئولان داخلی و نهادهای بین المللی پیرامون فاجعه منا صورت بگیرد ولی در کمال ناباوری شاهد مواضع شاه سعودی که درصدد سلب مسئولیت خود در حادثه منا باشد بودیم.

وی با اشاره به واکنش مردم در شبکه‌های مجازی اظهار داشت: ما سیر و هدفمان را اشتباه نگیریم و حواسمان به حاشیه‌ها پرت نشود چرا که این گونه فضاهای مشکوک تنها می‌خواهند به اختلاف شیعه و سنی دامن بزنند ولی در واقع این آل سعود است که نمی‌تواند حج را مدیریت کند و تنها به حج نگاهی اقتصادی و تجاری دارد.

مسئول بسیج دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه تمام مردم داخل دردمند از حادثه منا هستند ولی برخی از مسئولان همچنان امید به آل سعود داشته و از گرفتن مواضع جدی سر باز می‌زنند در پایان خاطرنشان کرد: از دولت درخواست داریم که تشییع جنازه باشکوهی برای کشته شدگان مکه صورت دهد و مواضع صریح خود را در سازمان ملل که بهترین تریبون برای رساندن پیام به جهانیان است استفاده کند تا مدیریت حج به کمیته جمعی از کشورهای اسلامی واگذار کند.

**  ابراهیمی: آیا تنها احضار کاردار سعودی کفایت می‌کند؟

مصطفی ابراهیمی مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در این نشست با اشاره به عملکرد مسئولان در وزارت خارجه گفت: قرار بود که دولتی‌ها عزت را به پاسپورت‌های ایرانی برگردانند و امنیت جانی و مالی ایرانی‌های خارج از کشور را تامین کنند حال که بیش از ۳۰۰ مفقود و ۱۳۰ کشته در حادثه منا داشتیم متاسفانه اقدام موثری از لحاظ حقوقی و قانونی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: مسئولین اعلام کرده‌اند برای آرام نگه داشتن اوضاع ایران و عربستان و بازگشتن مجروحان و زائران نباید اقدامی صورت بگیرد و تجمع دانشجویی را به بعد از برگشت زائران موکول کرده‌اند ولی باید گفت در سیاست خارجی کشورمان نوعی وادادگی صورت گرفته است.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات با اشاره به موضوع برجام در کشورمان گفت: قرار بود بازدیدهای نظامی تحت هیچ شرایطی صورت نگیرد ولی امروز شاهد ورود و خروج افراد غربی به کشورمان هستیم از سوی دیگر به وزیر ارشاد اسلامی برای پیگیری مفقودین روادید صادر نشد.

ابراهیمی بیان داشت: مسئولین معتقدند به دلیل وجود منافع عربستان در ایران و فشار بر زائران ایرانی نباید اقدامی صورت بگیرد حال جای سوالی دارد که تنها احضار کاردار سعودی در پی جنایت منا کفایت می‌کند و آیا نباید مسئول عربستان از کشورمان اخراج شود؟ آیا رابطه‌ای بین شاهزادگان سعودی و برخی از مسئولین داخل است که منافعشان مانع حضور تجمعات این چنینی شده است؟

وی با بیان اینکه در پی حادثه منا باید همه جهان اسلام نسبت به آن پاسخگو باشند گفت: ما تنها از دولت آل سعود گله‌مند نیستیم بلکه دول منطقه‌ای را هم در حوادث این چنین مقصر می‌دانیم چون سال هاست در مقابل اقدامات عربستان سکوت کرده‌اند.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات خطاب به دولت تدبیر و امید در پایان خاطر نشان کرد: از دولت می‌خواهیم که تدابیر و بینشی بیندیشد و مکه و مدینه را به نخبگان جهان اسلام بسپارد.

**  عباسی: ندادن مجوزها به تجمعات برای دولت عادت شده است

حسام عباسی معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در این نشست گفت: یکی از مقامات پیرامون تجمع امروز گفته است که می‌بایست هیچ اقدامی را علیه عربستان پیش نگیریم تا با ما همکاری لازم را انجام دهند و بعد از برگشت زائران می‌توانیم اقدامات اعتراضی خود را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: حال سوالی از دولتی‌ها دارم که تاکنون چه همکاری از طرف دولت عربستان با کشورمان صورت گرفته است طبق اظهارات هم وطنانمان در عربستان شنیده‌ایم که مانع ورود جامعه پزشکی ایرانی به بیمارستان‌هایشان شده‌اند بعثه مقام معظم رهبری هم در این راستا گفته است که همکاری‌های لازمی از سوی عربستان صورت نگرفته و در این میان شاهد بودیم که به وزیر ارشاد کشورمان که نماینده رئیس جمهور می‌باشد ویزایی برای پیگیری مفقودین داده نمی‌شود دیگر از این بد‌تر چه می‌خواست بشود؟

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه شاهد وادادگی دولت در سیاست خارجی هستیم اظهار داشت: در مقابل دولت‌های اسلامی نوعی تنش زدایی صورت گرفته که این قابل قبول نیست حتی در داخل به روزنامه‌هایی که علیه عربستان تی‌تر می‌زنند تذکر جدی می‌دهند این نشان می‌دهد که می‌خواهند موضعی علیه آل سعود شکل گرفته نشود.

عباسی افزود: در قضیه جنگ یمن هم شاهد مواضع انفعالی دولت بودیم که حتی باز هم برای تجمع مقابل سفارت مجوزی داده نشد و ندادن مجوز‌ها به تجمعات دانشجویی و مردم برای دولت عادت شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از دولت می‌خواهیم تا در این راستا تدبیری بیندیشد تا از تریبون سازمان ملل استفاده کند و خواستار گرفتن مدیریت حج از دستان بی‌کفایت آل سعود باشد.

**  اسدی: تکرار سیاست محافظه کارانه دولت در صدور مجوزها

مصطفی اسدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تسلیت به خانواده داغدار شهدا گفت: بعد از اتفاقی که در منا افتاد از‌‌ همان روز درگیر مجوز پیرامون تجمع بودیم و تقریبا اجماعی سراسری پیرامون این قضیه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: متاسفانه باز هم دولت و وزارت کشور سیاست محافظه کارانه خود استفاده کردند و با توجه به سیاست نه چندان مثبت پیرامون بحث مجوز تجمعات دانشجویی برای تجمع امروز مقابل سفارت عربستان مجوزی صادر نکرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه تجمع امروز مقابل سفارت عربستان به دلیل عدم صدور مجوز از سوی دولت لغو خواهد شد و بسیج دانشجویی تجمعی را صورت نخواهد داد اظهار داشت: ما تابع قوانین هستیم و این تجمع را انجام نخواهیم داد ولی بسیج دانشجویی روحیه انقلابی خود را ادامه خواهد داد و این آتش در دلش سرد نخواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه مواضع ما با آل سعود را با قدرت ادامه خواهیم داد خاطرنشان کرد: از دولت تقاضا داریم که در گرفتن مواضع قاطع باشد. آخر این هفته با حضور جمعی از ملت ایران امیدواریم تجمعی مقابل این سفارت انجام دهیم و دولت هم همکاری خوبی را در این راستا انجام دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای شهادت رئیس‌جمهور
یک دقیقه سکوت به احترام ایران در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای در وین
ازدحام مردم تبریز مقابل خانۀ شهید آل‌هاشم +فیلم
رهبر انقلاب ۵ روز عزای عمومی اعلام کردند
شهادت ۳ مامور پلیس در پی درگیری با اشرار
این شهید تا یک ساعت بعد از سقوط بالگرد زنده بود
نیازی به آزمایش دی‌ان‌اِی برای تشخیص پیکر شهدا هست؟
تصاویری از حضور شهید رئیسی میان مردم
عکس تلخی از هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور و همراهانش
اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه
اینفوگرافیک/ شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور
طرح ادعای دخالت آذربایجان در واقعه شهادت رئیسی تا انتشار خبر ترور
مخبر: برنامه ریزی تشییع پیکر رئیس جمهور انجام شد
علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه شد
سومین امام جمعه شهید آذربایجان
هم‌کلاسی‌های دانشگاه شریف در سوگ پدران خود
تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت رئیس‌جمهور
امتحانات نهایی لغو شد؟ +جزئیات
واکنش‌ هنرمندان به شهادت رئیس‌جمهور کشور +عکس
حضور مردم در بیت آیت‌الله آل‌هاشم +فیلم
سینماها و تئاترهای کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top